Onze website
Aan-/afmelden Tekst normaal Tekst groot (Int.Ex. 6) Printversie        Nieuwsbrief Week 31, 2006

'Al kan ik de zondagse uitzendingen van Hour of Power op televisie niet meer volgen vanwege mijn beperkte gezichtsvermogen, toch blijf ik betrokken bij het werk en zal U blijven steunen, zoals ik dat al 6 jaar doe.'

Deze week:



'De grootste waarheid van de Bijbel'

Als christenen geloven wij dat God de aarde met alle toebehoren geschapen heeft en niet dat ons heelal door een oerknal ontstaan is. Een van de wetenschappers die vurig geloven in het christelijke scheppingsverhaal is Michael Guillen, de wetenschappelijk adviseur van Crystal Cathedral Ministries.

Blind Boys of Alabama 'Leven, dood en wederopstanding van Jezus zijn de pijlers onder ons geloof. Maar het eigenlijke fundament, de grootste waarheid van de Bijbel, is het scheppingsverhaal. Niemand, gelovig of ongelovig, kan de ware betekenis van Jezus bevatten als hij niet begrijpt waaróm God ons zijn Zoon moest sturen. En die noodzaak kun je alleen begrijpen als je de zondeval begrijpt,' aldus Michael Guillen. Na het interview met Johanna van den Hoek (zie het item hieronder) spreekt dominee Robert Anthony Schuller over de toepassing van het scheppingsverhaal in ons dagelijks leven. De dienst van aanstaande zondag wordt muzikaal omlijst door onder anderen de Blind Boys of Alabama (zie foto).

Dit programma werd eerder uitgezonden op 28 augustus 2005.
[Naar begin]



'Jezus, ik kom eraan!'

In de bijdrage van Hour of Power Nederland ontvangt presentator Jan van den Bosch Johanna van den Hoek. Johanna werd op straat ontvoerd door twee mannen uit het voormalig Oostblok. Ze namen haar mee naar een pinautomaat, waar zij onder bedreiging van een pistool al haar geld moest opnemen en aan de overvallers moest afgeven. Toen dat niet snel genoeg ging, werd een van de mannen razend en zei dat hij haar ging doodschieten. Overmand door angst hief zij haar armen omhoog en riep uit: 'Jezus, ik kom eraan!' Op dat moment maakten de overvallers zich uit de voeten.

Later zocht Johanna de man die haar wilde doodschieten op in de gevangenis en deed zij iets moedigs: zij vergaf hem. Zij voelde dat zij dit moest doen, want Jezus had ons ook vergeven. Hij is zelfs voor onze zonden gestorven, zodat wij vrijuit mogen gaan! In het Onze Vader bidden wij: 'Vergeef ons onze zonden, want ook wijzelf vergeven iedereen die ons iets schuldig is'.

Een ontroerend verhaal over vergeving. Is er iemand in uw omgeving tegen wie u wrok koestert om iets wat hij of zij u heeft aangedaan? Neemt die woede veel energie van u weg? Staat het uw geluk in de weg? Dan kan het getuigenis van Johanna van den Hoek u wellicht tot inspiratie zijn! Of sla de Bijbel er eens op na, bijvoorbeeld psalm 32 of 103 ('Hij straft ons niet naar onze zonden, Hij vergeldt ons niet naar onze schuld') of Lukas 23 vers 34 ('Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen').
[Naar begin]




Zelfs al ga ik
door een dal...

Zelfs al ga ik door een dal Robert Anthony Schuller ontdekte in psalm 23 een leidraad om 'door een dal van diepe duisternis' te gaan en schreef er een inspirerend boek over: Zelfs al ga ik door een dal... Hierin geeft hij bewijzen voor de herstellende en genezende kracht van geloof en gebed.
Als u nu donateur wordt, is dit motiverende en inspirerende boek voor u!






Het bestellen van producten via onze website is snel en wij garanderen u dat uw electronische machtiging of credit cardbetaling volledig veilig is!




Heeft u zorgen en wilt u dat er voor u gebeden wordt? Stuurt u dan een gebedsverzoek naar ons gebedsteam.





Aan-/afmelden nieuwsbrief





Hour of Power
Postbus 22
1250 AA LAREN
Tel: 035-5380588
Fax: 035-5380611
info@hourofpower.nl
www.hourofpower.nl
Postbank: 13800, Laren
ABN-Amro: 404771904, Hilversum
KBC (Belgie): 736000364119
IBAN: BE39736000364119
BIC/SWIFT code: KREDBEBB