GROTE LETTERS / KLEINE LETTERS
WEEK 30 2009
 

Beste vriend/vriendin,

Wij nodigen u van harte uit om zondag naar Hour of Power te kijken. Doekle Terpstra is te gast bij Jan van den Bosch, Laura Schlessinger praat met ds. Robert Harold Schuller en de preek zal ook verzorgd worden door ds. Robert Harold Schuller zelf.



"Een volmaakt huwelijk bestaat"

Laura SchlessingerDominee Schuller ontvangt Laura Schlessinger. Ze heeft een talkshow op de radio. Ze is huwelijks - en gezinstherapeute, schrijfster van acht boeken uit de bestsellerlijst van de New York Times en een regelmatig terugkerende gast in de Crystal Cathedral. Met een paar ferme uitspraken schetst Schlessinger het volmaakte huwelijk, dat volgens haar "gemakkelijk te bereiken" is.

Zondag vertelt zij aan ds. Schuller hoe een goed huwelijk functioneert en wat voor rol het geloof daarin speelt.


"Zie het geloof niet als een last"

Jan van den Bosch spreekt zondag met voormalig CNV-bestuurder Doekle Terpstra. Naast voorzitter van de ICCO (Interkerkelijke Organisatie voor Ontwikkelingssamenwerking) is Terpstra voorzitter van de HBO-raad.

Daar zet hij zich in voor de beste omstandigheden voor studenten in het hoger beroepsonderwijs. "Haal eruit wat erin zit. Dat vind ik heel bijbels. Ieder mens heeft onwaarschijnlijk veel talent meegekregen en de kunst is dan om dat talent zichtbaar te maken en dat niet te begraven."

Terpstra vertelt verder onder andere wat hij zijn kinderen heeft meegegeven over het geloof: "Zie het geloof niet als een last, maar zie het als een mogelijkheid om overeind te blijven, om tot leven te komen en om rust te vinden in jezelf."


Robert Harold Schuller: God doet alle dingen meewerken ten goedeRHS

Aanstaande zondag preekt dominee Robert Harold Schullerover het leven als één lange weg naar geluk. "Naar geluk? Jazeker. Het leven is één lange weg naar geluk, die omhoog en omlaag gaat met voor en tegenspoed, maar aan het einde van de weg wacht de gelovige altijd geluk. In Romeinen 8:28 staat: 'God doet alle dingen medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben die volgens zijn voornemen geroepenen zijn.'

 

Heeft u gebed nodig? Gebed

Hour of Power beschikt over een gebedsteam, dat bestaat uit vele enthousiaste vrijwilligers. Zij beschouwen het als een groot voorrecht voor u te mogen bidden wanneer u daar behoefte aan heeft. De teamleden bevinden zich verspreid over heel Nederland en vormen samen het gebedsteam van Hour of Power.

U kunt ons een e-mail sturen waarin u uw nood of verlangen, persoonlijk of voor een ander, kunt mededelen. Belangrijk vinden we het ook u te laten weten dat in verband met uw privacy uw aanvraag in vertrouwelijkheid en onder strikte geheimhouding van het gebedsteam behandeld zal worden. Mensen die voor u én met u meebidden tot God. En... staat er immers niet in Mattheüs 18 vers 19:

"Daar waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben ik in uw midden!"

Onze hoop is dat u zich door ons gebed ondersteund en gehoord mag voelen. Het gebedsteam neemt uw verzoek gedurende 7 tot 14 dagen in voorbede. Mocht u na verloop van tijd nog eens gebedsondersteuning wensen of ons misschien een reactie willen geven dan kan dat zeker.

U kunt uw gebedsverzoek naar ons e-mailen door gebruik te maken van het formulier op de contactpagina. Als u medewerker wilt worden van het gebedsteam, laat het ons weten!

 



[Naar begin]

Wilt u zich aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief, klik dan hier.

Word nu donateur
van Hour of Power

De uitzendingen van Hour of Power worden niet gesubsidieerd en kunnen alleen bestaan door de steun van kijkers. Simpel gezegd: zonder donateurs is er geen uitzending.

Daarom doen wij ook een beroep op u. Word vandaag nog donateur als de uitzendingen u tot inspiratie en bemoediging zijn, zodat ook anderen erdoor gesteund kunnen worden. Als blijk van dank sturen wij u graag het boek 'Crisis?! Word een denker vanuit mogelijkheden!'.

Crisis?! Word een denker vanuit mogelijkheden


Ja, ik word
donateur!








Dit is het nieuwste boek van Robert Harold Schuller. Op een eenvoudige manier reikt hij u stappen aan om meer te kunnen bereiken in het leven. Ontdek zelf hoe minderwaardigheidscomplexen en gevoelens van ontoereikendheid als sneeuw voor de zon verdwijnen. Leer om problemen te veranderen in unieke uitdagingen, buitenkansen en nieuwe mogelijkheden.


Ons gebedsteam
bidt voor u!

Heeft u zorgen en wilt u dat er voor u gebeden wordt? Stuurt u dan een gebedsverzoek naar ons gebedsteam. Zij zullen voor u en uw verzoek bidden.

In de webshop:

 

-
Hour of Power - Postbus 22 - 1250 AA LAREN - Tel: 035-5380588 - Fax: 035-5380611
e-mail - www.hourofpower.nl - ING: 13800 - Rabobank: 1009.95.985
KBC (Belgie): 736000364119 IBAN: BE39736000364119 BIC/SWIFT code: KREDBEBB
Hour of Power is aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI)
-