GROTE LETTERS / KLEINE LETTERS
WEEK43 2009
 

Beste Vriend(in)],

In de vroege ochtend van 25 oktober a.s. zetten we om 03.00 uur de klok weer een uurtje terug en is de zomertijd officieel voorbij. Desondanks start Hour of Power de wintertijd met een zeer zonnige uitzending. In de Crystal Cathedral is Hananiah Zoe uit Liberia een stralende gast. En Jan van de Bosch ontvangt Cees-Jan Visser, algemeen directeur van het Bijbelgenootschap. De preek wordt deze zondag verzorgt door de enthousiaste Dan Chun uit Honolulu. Onze uitzendingen starten als altijd om 8.00 en 9.00 op RTL5.


Wat doe je als God je écht op de proef stelt?

Hananiah ZoeHananiah Zoe is dominee in Liberia, dat ‘land van de vrije mensen’ betekent. Aan het eind van de vorige eeuw raakte het land echter verwikkeld in een vreselijke burgeroorlog waarbij Islamitische strijdkrachten vele christenen doodden. Zo ook de schoonvader en de broer van Hananiah Zoe. En God stelde Zoe nog verder op te proef door hem te vragen de inmiddels tot Christus bekeerde generaal Muhammad te onderrichten in het Christelijk geloof. Dezelfde generaal die zijn schoonvader en broer had vermoord. Hananiah Zoe praat er met een onvoorstelbare positiviteit over met Sheila Schuller Coleman.

Morgen start de Bijbel 10 daagse

Cees-Jan VisserOp vrijdag 23 oktober start de Bijbel 10-daagse en a.s. zondag is het de Nationale Bijbelzondag. Ter gelegenheid daarvan ontvangt Jan van den Bosch de directeur van het Bijbelgenootschap Cees-Jan Visser. Samen praten zij over het belang van de Bijbel in het Christelijk leven. “De Bijbel is het boek voor het leven” aldus Visser. Het is een drijfveer voor velen. Een bron van inspiratie.ook voor Visser: “Jezus zocht altijd de mensen op die niet voor de hand liggen; mensen die vaak niet gezien worden”. Daarin ziet hij ook een overeenkomst tussen het Bijbelgenootschap en Hour of Power. Beiden zoeken we naar die vorm waarin mensen bereikt kunnen worden uit andere culturen en met andere leefgewoonten. Mensen die Jezus hard nodig hebben, maar er niet actief naar op zoek zijn of om vragen. Die mensen moeten we de weg naar Jezus blijven wijzen. Heeft u interesse in het Nieuwe Testament klik dan hier

Dan Chun: “God kent je bij naam!”

Dan ChunDan Chun is predikant van de Presbyteriaanse Kerk van Honolulu. Hij heeft z'n sporen verdiend bij de uitbouw en transformatie van die kerk. Dankzij hem konden de Verenigde Kerken van Hawaii een enorme groei doormaken.
In zijn preek vertelt Chun over het geweldige feit dat God je bij naam kent. En hoe belangrijk het is dat je gekend bent. Is het niet zo dat we vaak alleen mensen vertrouwen die ons kennen? God kent ons bij naam. Hij vergist zich niet en houdt zich nooit doof. Het is ook geen afstandelijke God maar één die een innige relatie met ons wil. En daarin is Hij zover gegaan dat Hij naar de aarde is gekomen in de gedaante van een mens, Jezus. Om ons zijn liefde te tonen en te laten zien hoe wij anderen lief kunnen hebben. God heeft ons werkelijk lief en wil een bestendige, geweldige, innige, kameraadschappelijke relatie waarin Hij leiding geeft, je mentor en je beschermer is, en je liefheeft. Hij is een ideale vriend: Een beschermer, verzorger, een goede ouder, een Heer. Hij weet wie je bent en wat je nodig hebt. Hij kent je bij naam!

Het gebedsteam van Hour of Power

gebedHour of Power beschikt over een gebedsteam, dat bestaat uit zo'n 135 enthousiaste vrijwilligers. Zij beschouwen het als een groot voorrecht voor u te mogen bidden wanneer u daar behoefte aan heeft.U kunt ons een e-mail sturen waarin u uw nood of verlangen, persoonlijk of voor een ander, kunt mededelen. Daarbij is het belangrijk te weten dat uw aanvraag in vertrouwelijkheid en onder strikte geheimhouding van het gebedsteam behandeld zal worden. Wij bidden graag voor u én met u tot God.  Er staat er immers in Mattheüs 18 vers 19: 'Daar waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben ik in uw midden!'
Heeft u zorgen en wilt u dat er voor u gebeden wordt? Stuurt u dan een gebedsverzoek naar ons gebedsteam. Zij zullen voor u en uw verzoek bidden.

Als u medewerker wilt worden van het gebedsteam kunt u dat laten weten door een mail te sturen naar info@hourofpower.nl of door te bellen met ons kantoor op telefoonnummer 035-5380588

Enthousiasme voor Kerstconcerten 2009 is groot.

KerstconcertenDagelijks ontvangen wij enthousiaste reacties op de programmering van onze kerstconcerten. Een heel aantal hebben hun toegangskaarten al besteld. Daar zijn wij heel erg blij mee. Heeft u uw toegangskaart al besteld? Wacht niet te lang, want het programma is zeer de moeite waard. Voor het eerst dit jaar hebben wij op vrijdag 18 december in Apeldoorn ook een middagconcert. Bijzonder geschikt voor mensen die ’s avonds niet willen reizen. 
Voor meer informatie over het programma, de data en het bestellen van kaarten verwijzen wij u graag naar onze speciale website: www.kerstconcerten2009.nl  Uiteraard kunt u ook bellen met ons kantoor op het telefoonnummer 035-5380588.


 

[Naar begin]

Wilt u zich aan- of afmelden voor deze nieuwsbrief, klikt u op [PREFERENCES].


Ons gebedsteam
bidt voor u!

Heeft u zorgen en wilt u dat er voor u gebeden wordt? Stuurt u dan een gebedsverzoek naar ons gebedsteam. Zij zullen voor u en uw verzoek bidden.

gebed

 

Word nu donateur
van Hour of Power

De uitzendingen van Hour of Power worden niet gesubsidieerd en kunnen alleen bestaan door de steun van kijkers. Simpel gezegd: zonder donateurs is er geen uitzending.

Daarom doen wij ook een beroep op u. Word vandaag nog donateur als de uitzendingen u tot inspiratie en bemoediging zijn, zodat ook anderen erdoor gesteund kunnen worden. Als blijk van dank sturen wij u graag de dvd 'Kan jouw droom werkelijkheid worden?'.

boek


Ja, ik word
donateur!







Iedereen heeft een droom. Iedereen wil dat deze werkelijkheid wordt. Toch komt niet elke droom tot leven. Wat is dan het verschil tussen een dromer en iemand die zijn droom werkelijkheid ziet worden? John C. Maxwell legt uit hoe uw droom werkelijkheid kan worden en doet dat aan de hand van de grootste dromer aller tijden – Jozef. Door confronterende en belangrijke vragen laat Maxwell u stap voor stap zien wat de sleutels zijn om uw droom werkelijkheid te laten worden.


 

-

Hour of Power - Postbus 22 - 1250 AA LAREN - Tel: 035-5380588 - Fax: 035-5380611
e-mail - www.hourofpower.nl - ING: 13800 - Rabobank: 1009.95.985
KBC (Belgie): 736000364119 IBAN: BE39736000364119 BIC/SWIFT code: KREDBEBB

 

Hour of Power is aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI)
-