Home Je bent geliefd

Opening

 

Welkom bij een geweldig uur Hour of Power vanuit de Crystal Cathedral.

 

Samenzang – Joyful, Joyful

 

Vreugde, vreugde, louter vreugde is bij U van eeuwigheid. Schepper, die ‘t heelal verheugt en bron Van eeuw’ge vreugde zijt. Gij, die woont in licht en luister drijf de schaduwen uiteen hij, die zoekend Doolt in ‘t duister vindt het licht bij U alleen. Amen! Amen! Amen!

 

Welkomstwoord

Door R.H.Schuller

 

Welkom. Het was een goede keus om hier te komen. Hier gebeuren dingen. Daarom is het goed hier te zijn. Wat gebeurt er dan? Stel uzelf die vraag bij het verlaten van de kerk. Want het is iets dat in u plaatsvindt. Dit is de dag die God heeft gemaakt. Laten we ons erover verheugen.

 

Openingsgebed

Door R.H.Schuller

 

Heer…we vragen U niet om hier bij ons te zijn. Dat bent U al. We vragen U niet om ons te zegenen. Dat doet U al. We vragen U onze geest te openen zodat we zullen zien en geloven sterker dan ooit. En open onze ogen, opdat we U overal zien, in de lucht en in de glimlach van mensen. Halleluja. Amen.

 

Samenzang –  “Medley – Hand in Hand Now Walk with Jesus”

 

Hand in hand met Jezus wand’len zonder vrezen voorwaarts gaan uit de schaduw van het duister Stralend in zijn licht te staan zoals warme zonnestralen is de Heer, Hij wijst de weg duisternis wordt Helder zonlicht waarheid is Hij en de weg Heiland, leid ons als een goede Herder met uw zorg en Tederheid weid ons in uw groene weide waar U ‘n veilige plaats bereidt Here Jezus, Here Jezus wij Zijn gekocht, wij zijn van U Here Jezus, Here Jezus wij zijn gekocht, wij zijn van U laat ons zoeken, U Bent onze Herder laat uw wil worden gedaan dierb’re Heer en Heiland, onze Redder vul met liefde ons Bestaan Here Jezus, Here Jezus U heeft ons lief en uw liefde blijft Here Jezus, Here Jezus U heeft Ons lief uw liefde blijft halleluja, halleluja, halleluja

 

Schriftlezing – Selectie van verzen Jesaja 40

Door R.H.Schuller

 

Gaat u zitten. Luistert u naar de lezing van de Heilige Schrift. Deze woorden zijn 2000 jaar geleden opgeschreven door een profeet. Hij heette Jesaja. Prachtige woorden. Luistert u maar. Kijk omhoog: Wie heeft dit alles geschapen? Hij laat het leger sterren volledig uitrukken. Hij roept ze bij hun naam, één voor één. Door zijn kracht en onmetelijke grootheid ontbreekt er niet één. Weet je het niet? Heb je het niet gehoord? Een eeuwige God is de Heer schepper van de einden der aarde. Hij wordt niet moe,

Hij raakt niet uitgeput. Zijn wijsheid is niet te doorgronden. Hij geeft de vermoeide kracht. De machteloze geeft hij macht in overvloed.Jonge strijders worden moe en raken uitgeput. Zelfs sterke helden struikelen. Maar wie hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: Hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar. Hij loopt, maar wordt niet moe. Hij rent, maar raakt niet uitgeput. Zo luidt het Woord van de Heer.

 

SOLO – DOROTHY BENHAM – “On Eagle’s Wings”

Wie in de beschutting van de Allerhoogste woont en overnacht in de schaduw van de Ontzagwekkende zegt tegen de Heer: mijn toevlucht mijn vesting, mijn God, op U vertrouw ik en Hij Zal je dragen als op arendsvleugels op de adem van de dageraad Hij maakt je tot een stralend Zonlicht en houdt je in de palm van zijn hand de verschrikking van de nacht hoef je niet te vrezen ook De pijl niet die overdag op je afvliegt onder zijn wieken vind je een toevlucht zijn trouw is een veilig Schild Hij vertrouwt je toe aan zijn engelen die over je waken waar je ook gaat hun handen zullen je Dragen je voet zul je niet stoten aan een steen en Hij zal je dragen als op arendsvleugels op de adem Van de dageraad Hij maakt je tot een stralend zonlicht en houdt je en houdt je en houdt je houdt je in De palm van zijn hand

 

 

Interview – Shayne Moore

RHS= R.H.Schuller en SM = Shayne Moore

 

Inleiding

 

Global Soccer Mom.   Zo heet haar boek.’Wereldvoetbalmoeder.’ Op mijn leeftijd moet ik eerst vragen wat dat is, een voetbalmoeder. Shayne Moore is vandaag bij ons en vertelt over haar boek. Kom erbij, Shane. Fijn dat je er bent.

 

Interview

 

RHS     Hoe ben je ertoe gekomen dit te schrijven?

SM       ‘Wereldvoetbalmoeder’ is bedacht door een vriendin. Ik ben een voetbalmoeder met drie kinderen. Ik woon in de Midwest…

RHS     Waar?

SM       Wheaton, Illinois. Bij Chicago. Twee zitten er op de middelbare school en één in groep 6. Ik zorg dat de koelkast vol is en rijd een aantal kinderen naar voetbaltraining.

RHS     Je lijkt te jong om kinderen te hebben.

SM       Het is echt zo. Mijn boek gaat over mijn inzicht dat ik twee dingen tegelijk kan zijn: Een voetbalmoeder en iemand die nadenkt over mondiale problemen.

RHS     Hoe heb je dat gedaan?

SM       Het begon in 2002 toen Bono van de popgroep U2 in Wheaton, Illinois was, in het kader van zijn ‘Heart of America’-tour. Hij was zonder band maar met een aantal bussen en gaf voorlichting over het aids-drama in Afrika. Ik ging erheen en ik kan rustig zeggen dat dat mijn leven heeft veranderd. Ik bedoel: de vrije tijd die ik had als voetbalmoeder.

RHS     Wat was de eerste verandering?

SM       Dat ik ontzettend geraakt werd door die verhalen over vrouwen en gezinnen als het mijne. Ik dacht: Ik ben geboren in Amerika, waarom is mijn leven zo anders? Ik was niet arm, mijn kinderen stierven niet aan diarree. Wat veranderde, was mijn inzicht. Ik begon me erin te verdiepen en gaf anderen voorlichting.

RHS     Sterven er veel mensen aan armoede en hiv?

 

SM       De cijfers voor 2002 waren gigantisch. Dagelijks stierven 9000 Afrikanen aan een voorkombare ziekte. Nu is de voornaamste doodsoorzaak bij kinderen onder de 5 jaar diarree.

Door gebrek aan schoon water. Vooral in Afrika beneden de Sahara waar meer dan 2 miljard mensen leven van nog geen dollar per dag. Als christen, als moeder verdroeg ik het idee niet dat ik erover hoorde, maar er niks aan deed. Dus schreef ik een boek om mijn meevoetbalmoeders te mobiliseren. Ik ben niet de enige met een warm hart voor andere gezinnen.

RHS     En verder, behalve dat boek schrijven?

SM       Ik raakte betrokken bij de One-campagne van one.org. Die zijn niet gebonden aan een partij of gezindte. Dat opende me de ogen: Ik kon mijn stem laten horen al was het maar in mijn eigen keuken, met mijn gezin en mijn vrienden. Door samenwerking met anderen kom je verder. We vragen de aandacht van wereldleiders voor de allerzwaksten.

RHS     Wat doe je precies? Geld inzamelen en schenken? Of gaat het niet om geld?

SM       Natuurlijk is geld belangrijk. Ik spreek voor verschillende groepen. Maar voor mijzelf was het

het besef dat mijn stem meetelde dat ik kon opkomen voor wie geen stem heeft. In de Bijbel lijkt dat soms zo lastig of moeilijk te bevatten. Maar ik ben een energiek lobbyist. Ik ging naar Afrika en ontmoette een vrouw die medicijnen slikte om in leven te blijven. Ze had aids. Ik realiseerde me dat ik had gelobbyd voor die medicijnverstrekking. Ik realiseerde me: Ik lobby voor haar, ook al zal ze me nooit ontmoeten. Wat ik doe, een stem zijn voor de stemlozen kan leiden tot iets heel concreets. Al die mensen die hier zitten en deze man die hier staat die doen helemaal niks. Of wel? Het is tegenwoordig zo makkelijk om betrokken te raken. Ik zeg altijd: Begin binnen je geloofsgemeenschap, je kerk. Zoek uit wat ze precies doen en lever een bijdrage. Ik verwijs mensen vaak naar one.org. Daar vind je een schat aan informatie. Deze zomer ga ik met One naar Kenia en houd er een blog van bij. Moeders die mee willen, kunnen zich aanmelden op Onemom. Je zult merken dat we helemaal niet zo veel verschillen.

We zijn allemaal moeders.

RHS     -Wat betekent: ‘One’?

SM       Het is natuurlijk: we zitten allemaal in dezelfde situatie. Maar ik zeg altijd: Ik ben maar één vrouw en ik heb maar één stem. Maar met al onze stemmen bij elkaar kunnen we iets bereiken.

RHS     Wat moet de mensen hier bijblijven, als jij bent uitgesproken?

SM       Dat is een hele vraag.

RHS     En een belangrijke.

SM       Ik zeg altijd: Als je hart brandt en je wilt iets doen aan die mondiale problemen…

RHS     En als dat niet zo is?

SM       Vraag dan wat God ervan vindt. Maar pas op, want Hij zet je zo aan het werk. Ik denk dat je op talloze manieren betrokken kunt raken. Je hart moet breken voor de dingen die Gods hart breken en dan moet je actie ondernemen.

RHS     En hoe doe je dat?

SM       Op allerlei manieren. Door lid te worden van one.org. Ik ben zelf erg gek op World Vision. Ik werk ook samen met Bicycle Relief die fietsen schenken, waardoor kinderen in de Derde Wereld naar school kunnen. World Vision is opgezet door een goeie vriend van me. Ik ben met ze naar Afrika geweest. Ik zeg altijd: Als je kunt gaan, doe het. Het zal je leven veranderen. Die vriend, Bob Pierce liep in Hongkong over straat en kwam daar een Amerikaanse vrouw tegen. Wat doet u hier? vroeg ze. Een missie vervullen, zei hij. Wat dan? vroeg ze. Ik ben er nog naar op zoek, zei hij. Ze had een jongetje aan de hand. Hier is uw missie, zei ze. Dag.

RHS     Zo is World Vision ontstaan.

SM       Wij in het rijke Noord-Amerika moeten begrijpen dat het bij die   extreme armoede en die           onnodige sterfte aan ziekten om echte mensen gaat die worstelen om te overleven. Het boek       vertelt hoe mij de ogen werden geopend: Moeders en andere gewone mensen kunnen echt      iets doen.

RHS     En dit is je boek? Geweldig boek. God zegene je. Mag ik voor je bidden? Dank U, Heer, dat U   haar hebt aangeraakt en haar hart hebt doen ontbranden. Als overtuigd christen was ze open       en ontvankelijk. Zegen haar activiteiten. Amen.        Dank je wel.

 

KOOR – “Breath of Life”

Donker en leeg zwart als de nacht stilte in het heelal geen licht van de dag wie heeft het antwoord? Wie houdt de sleutels vast? wie plant het zaad, zodat leven wordt voortgebracht? in een kort moment

Verstrengeld in de tijd een reden voor chaos is geen onzin zo het blijkt de morgen uit de nacht donker Wordt in ‘t licht gebracht schepper God, schepper God ademt één woord de oorsprong van ‘t leven God is de adem van ons leven bron van ons bestaan God houdt het leven van een ieder in zijn hand In zijn hand eeuwig levende stroom oneindige fontein oorsprong van alles wat is en zal zijn geest van God, adem van ‘t leven wie kleurt de hemel in al haar schoonheid? wie formeert de bergen met zijn Hand? wie vormt de branding op het strand? elk levend schepsel, elk levend schepsel elk schepsel

Leeft uit Gods hand U bent de adem van ons leven bron van ons bestaan U heeft ons leven in uw Hand eeuwig levende stroom oneindige fontein oorsprong van alles wat is en wat zal zijn Geest van God, adem van ‘t leven adem van ‘t leven adem van ’t leven

                  

Preek – 6 – “Being a living reminder”

Door Robert V. Schuller

 

Vandaag wil ik het hebben over wat het is om een levende gedachtenis te zijn. Henri Nouwen was degene die mensen overal ter wereld vertelde wat de kern is van het mens-zijn: Door je leven aan anderen laten zien wie God is wat Hij voor je betekent en anderen terugleiden naar een innige relatie met de Vader. Toen ik 16 was, heb ik mijn leven aan Jezus gegeven. Ik ben natuurlijk christelijk opgevoed. Mijn vader was predikant maar ook mijn opa, mijn overgrootvader en een oom waren predikant. Een echte predikantenfamilie dus. Er werd altijd van uitgegaan dat ik ook wel gelovig zou zijn. Maar wat je altijd ziet met tieners: Als ze geacht worden iets te doen zijn ze vrijwel altijd geneigd

het tegenovergestelde te doen. Ik heb mijn geloof daarom zelf moeten vinden. En dat heb ik gedaan. Toen ik een relatie aanging met God, nam ik me voor voorbijgaand aan cultuur en gebruiken, mijn best te doen om Gods geschenk te delen met anderen. Ik besloot als 16-jarige af te stappen op de meest duistere, afschrikwekkende probleemgevallen op school. Ik stapte op iemand af en vertelde over mijn geloof. Sommigen zeiden: Ik wil ook christen worden, of God leren kennen. Ik ga met je mee naar de kerk. Ik noteerde hun naam en telefoonnummer en vóór ik naar de jeugdgroep ging, op woensdag belde ik ze op en zei: Kom naar mijn huis, dan gaan we met de auto van mijn ouders naar de kerk. Eerst was het die auto, toen werd het een busje en uiteindelijk hadden we twee schoolbussen nodig. Mijn moeder maakte eten en dan gingen we met twee bussen naar de jeugdgroep. Ik was al heel vroeg bezig met evangelisatie. En elke keer dat ik iemand bekend maakte met het evangelie dan las ik na een maand de volgende tekst uit de Bijbel. Wilt u uw Bijbel openslaan bij Lucas 8. Lucas 8. Het is Jezus’ gelijkenis van het zaad en de goede aarde. Lucas 8 vers 4. Toen er vanuit de steden een grote menigte naar Hem toe gekomen was vertelde Hij deze gelijkenis: Iemand ging eens naar zijn land om te zaaien. Terwijl hij daarmee bezig was, viel er wat zaad op de weg. Het werd vertrapt en door de vogels opgegeten. Er viel ook zaad op rotsachtige bodem. Toen het opschoot droogde het uit door gebrek aan water. Ander zaad viel tussen de distels en toen de distels opschoten verstikten ze het. Maar er viel ook wat zaad in vruchtbare aarde en dat bracht honderdvoudig vrucht voort toen het was opgeschoten. Hij voegde er met luide stem aan toe: ‘Wie oren heeft om te horen, moet goed luisteren.’ Zijn leerlingen vroegen wat de gelijkenis betekende. Hij zei: Jullie mogen de geheimen van Gods koninkrijk kennen anderen krijgen alles in gelijkenissen te horen opdat ze zien zonder inzicht en horen zonder te begrijpen. Dit is de betekenis van de gelijkenis: Het zaad is het woord van God. Het zaad op de weg zijn zij die luisterden, maar daarna graait de duivel het Woord uit hun hart om te voorkomen dat ze worden gered door te geloven. Het zaad op de rotsachtige bodem, dat zijn zij die het woord vol vreugde aannemen wanneer ze het horen maar het schiet geen wortel. Ze geloven zolang het hun uitkomt maar als ze op de proef worden gesteld, worden ze afvallig. Het zaad tussen de distels, dat zijn zij die wel luisterden maar door zorgen, rijkdom en de genoegens van het leven raken ze verstikt zodat ze geen vrucht dragen. Het zaad in de vruchtbare grond, dat zijn zij die met een eerlijk hart naar het Woord hebben geluisterd het koesteren en door standvastigheid vrucht dragen. Iedereen die daar aanwezig was en luisterde naar deze gelijkenis, dacht: Ik ben vruchtbare grond. Iedereen die het hoorde, dacht: Ja hoor, ik ben vruchtbare grond. Maar Jezus daagt mensen hier niet uit vruchtbare grond te zijn maar om te gedenken, terug te kijken naar de eerste keer dat ze iets hoorden of een ervaring hadden of in contact met God kwamen. En Hij vraagt ze: Hoe heb je daarop gereageerd? Jezus, zegt mensen niet dat ze vruchtbare grond moeten zijn. Hij vraagt: Wat was je toen het plaatsvond? Jezus, gebruikt het geheugen van mensen om hen te transformeren. Sommigen herinneren zich: Toen ik het Woord hoorde, bleef mijn hart kil. Anderen waren opgetogen,

maar gingen gebukt onder zorgen. Over mijn baan, de rekeningen. Ik stond elke dag in de file en…Ik heb het laten zitten. Weer anderen zeggen: Ik hoorde het Woord maar toen maakte ik net promotie. Ik had succes en had het Woord niet meer nodig. En sommigen zeggen: Ja, het heeft vrucht voortgebracht. Jezus, gebruikt onze herinnering om levens te veranderen. In de joodse traditie zijn weinig dingen zo belangrijk als de herinnering, het zich herinneren. In het Oude Testament zien we telkens weer dat de joden worden herinnerd aan Gods Verbond. Gedenk het Verbond met God, zeggen ze altijd. Hou het altijd in gedachten. Af en toe, na een grote overwinning in een veldslag of zo dan bouwden ze als uiting van vreugde een Eben-Haëzer. Kent u dat woord? De woorden eben haëzer betekenen ‘steen van de overwinning’. Het was een simpele stapeling van stenen. Om nooit te vergeten dat God er was geweest en hen had gered. Bij beproevingen, als ze niet wisten hoe ze verder moesten was er altijd die herinnering. Die simpele berg stenen.Jezus houdt zijn discipelen voor: Wees maar niet bang de Heilige Geest zal jullie herinneren aan alles wat gebeurd is. Wat zegt Jezus tot hen als Hij het brood breekt? ‘Doe dit om Mij te gedenken.’ Hij voegt aan onze cultuur die maaltijd toe die ons leert om nooit en te nimmer te vergeten wat Christus voor ons heeft gedaan. Want Hij weet gewoon dat er in de hele kosmos maar weinig dingen zijn die zoveel kracht bezitten als een ware, levende herinnering. Het heeft iets heel intiems herinneringen ophalen met iemand.

 

Ik herinner me, daar zeg ik het al Een vriend van vroeger, Quin ging mee met onze Nederlandse reis

naar Israël. We zijn hele goeie vrienden sinds onze studie, nu al zo’n 14 jaar. Ik herinner me Zoals dat gaat in het leven: Je hebt je werk, gaat trouwen, krijgt kinderen. Je leidt je leven en op de een of andere manier kan het soms gebeuren dat zo’n vriendschap toch verwatert doordat je verschillende kanten opgaat. Er was geen bepaalde aanleiding, er was geen ruzie geweest Je ging gewoon verschillende kanten op. Ik ging met Quin naar onze lievelingskroeg. We gingen zitten bestelden een grote sandwich en een groot glas bier. Mannen onder elkaar. We gingen zitten en begonnen de meest

belachelijke herinneringen op te halen. Over gekkigheid die we als jonge jongens hadden uitgehaald. Er werd geen serieus woord gesproken. En toch was na afloop onze innige band hersteld. Alsof die jaren helemaal niks hadden veranderd. Alsof er niks was veranderd. Door wat dwaze verhalen werd onze innige band hersteld. Met mijn vrouw heb ik dat ook. We vinden het heerlijk om met een kop koffie over onze reizen te praten. Al die dingen die je dan meemaakt. Verhalen die we al 10, 20 keer verteld hadden. Wat we toen dachten, wat we erbij voelden, de smaak van het eten de muziek, dat mannetje dat op het laatst binnenkwam en iets raars zei. We kennen de verhalen al maar door ze weer te vertellen, raken we weer verbonden op een bijzondere, geestelijke manier. En herinneringen vormen een innige band tussen mensen. Altijd. Als ik naar een begrafenis ga. de begrafenis van iemand van ik houd. Op zo’n triest moment is iedereen gewond door het verlies van die geliefde. Op elke begrafenis komt er iemand te spreken over de geweldige dingen die deze persoon heeft gedaan.

Een zaak die ze hebben opgezet de dingen die ze hadden gepresteerd, de gebouwen die ze hadden gebouwd. Of hun hobby’s. Misschien speelden ze muziek. En als ze die dingen noemen, gebeurt het soms dat mensen afwezig raken of toch verdrietig blijven. Maar op het moment dat ze, in de Verenigde Staten iedereen uitnodigen een herinnering aan de overledene op te halen. Dan vertellen mensen verhalen en delen ze ervaringen die ze hebben gehad. Op dat moment begint de genezing. Het is iets prachtigs. Want herinneringen roepen vreugde op, intimiteit, herstel, genezing, vernieuwing.

Want de wereld verandert voortdurend, mensen komen en gaan maar herinneringen zijn voor altijd. Wij zijn geroepen, als gelovigen om een levende gedachtenis te zijn aan het leven en goedheid van God onze Vader. Weet u ieder mens heeft God ervaren al dan niet bewust. Ik beredeneer dat als volgt: God is liefde. Niets minder dan dat. Alles aan God is ware, innige liefde. Hij heeft altijd een warm kloppend hart voor zijn zonen en dochters en iedere keer dat mensen liefde ondervinden dan ervaren ze in zekere zin God. Als je van iemand houdt, herinner je hem of haar aan God. Er gebeurt iets als je voelt dat iemand van je houdt, je een compliment geeft je een kop thee geeft op een koude dag een kom soep. Er gebeurt iets als er iemand om je geeft en z’n best doet om je te helpen en je daarmee echte liefde betoont. Je herinnert je iets, zonder te weten wat. Iets in je hart gaat ervan stralen. Want iets in je herinnert zich God. Daarom houden we van liefde: Liefde begint het lege, door God gevormde gat te vullen dat alleen God vermag te vullen. Als iemand van ons houdt, worden we aan God herinnerd. En de gelovigen onder ons, die weten dat God liefde is en dat de hoogste vorm van liefde, schoonheid, vreugde bij God is. Als we liefde ontvangen van een niet-christen, denken we toch aan God. We raken weer met hem verbonden. We hebben een nieuw gevoel van verbondenheid, vreugde en intimiteit. Wat wij moeten worden is een levende gedachtenis. Er zijn mensen die die kunst wonderbaarlijk goed verstaan. Ze hoeven er niets voor te doen. Ze komen ergens binnen Meestal oudere mensen, met levenservaring. Ze komen binnen op een feestje of een of andere viering en alles verandert. Iedereen voelt zich geliefd, iedereen glimlacht, iedereen voelt zich plotseling lichter. De atmosfeer frist op doordat ze zich iets herinneren. En daar gaat het om. Het verbindt hen met iedereen die ooit van hen hield. En in hoogste instantie verbindt het hen met God. En wij moeten niet alleen herinneren, maar ook een gedachtenis zijn. Het kopje thee dat we iemand geven het cadeautje of het compliment, of de knuffel Of de vraag aan iemand die iets vreselijks is overkomen: Hoe gaat het? Of tegen iemand die een dierbare heeft verloren: Ik hou van je, ik ben er voor je. We denken niet dat ze veel impact hebben maar als we elke kop thee en kom soep zouden noteren elk geschenk, elk compliment elk vriendelijk ding dat tegen een ander is gezegd en het leven van die ander voorgoed heeft veranderd dan zou er niet genoeg plaats op de wereld zijn om al die boeken te bevatten. Want de kleine dingen die u doet herinneren mensen eraan dat iemand van ze houdt en kunnen iemands leven voorgoed veranderen. Als mensen voor een moeilijke beslissing staan en u herinnert hen eraan dat u van hen houdt en dat dat altijd zo zal blijven wat voor zondigs ze ook doen. Hoe ze zich ook kleden wat ze ook hebben en wat mensen ook over hen zeggen u blijft altijd van ze houden. Dan kunt u een leven voorgoed veranderen. Een laatste overweging voor de doorgewinterde christenen onder u. Bent u het vergeten? Weet u nog, toen u een kind was, en uw hart brandde voor de Heer? Toen u voor het eerst besloot dat u uw leven aan God wilde wijden? Weet u nog hoe het was, dat hartstochtelijke verlangen om God te kennen? Om te bidden, zijn Woord te bestuderen, lief te hebben iets voor een ander te betekenen? Bent u dat vergeten? Dan wil ik u eraan herinneren dat God hier is. Hij is bij u als u in de file staat als u aan de telefoon bent, als u een tragedie doormaakt. Nog altijd heeft Hij u niet verlaten en nog altijd zegt Hij: Gedenk Mij. Herinnert u het verbond dat Ik met u heb. Denk aan de overwinningen die Ik u heb gegeven. Denk eraan dat leven, goedheid en liefde tenslotte altijd winnen. Wat u ook doet, Ik zal altijd met u zijn, u zult altijd kostbaar voor mij zijn. Want u bent van Mij. Denk daaraan. Amen. Wilt u gaan staan.

Gebed

 

Laten we bidden. Vader, wij komen tot U in naam van Jezus, uw enige Zoon. Wij vragen U ons te doen herinneren. Sommigen zullen zo vertrekken in een nadenkende stemming. Laten alle wonderen en mooie herinneringen aan liefde alle momenten dat we uw aanwezigheid hebben gevoeld laat de herinnering daaraan onze pijn en ons verdriet bedekken opdat het ons geneest. Heer, ik bid ook voor hen wier vleugels gebroken zijn. Geef hen nieuwe vleugels om te vliegen, Heer. Vader, we hebben U lief en vragen U dit in de naam van Jezus. Amen.

 

Zegen

 

De Here zegene u en behoede u. De Here doe zijn aangezicht over u lichten en zij u genadig. De Here ziet in liefde naar u om en geve u vrede. In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Amen.

 

Je bent geliefd

23 oktober 2011 Duur: 60 min.

Aanmelden nieuwsbrief

Alle uitzendingen

Televisie

Iedere zondag wordt een nieuwe televisiekerkdienst van Hour of Power opgenomen in Shepherd’s Grove. Bekijk via onderstaande link de uitzendingen van de afgelopen maanden. Via de uitzendingen brengen we de boodschap van Jezus op een laagdrempelige en eigentijdse manier. Met veel aandacht voor muziek en een overdenking die raakt. In de Nederlandse uitzending interviewt presentator Jan van den Bosch elke week een Nederlandse gast over zijn of haar geloof.

Naar de uitzendingen
Over Hour of Power - Bobby

Wil jij een optimale website? Dan hebben we wat cookies van je nodig. Pas mijn voorkeuren aan